7 ani ago · elderc · 0 comments
Evaluarea, primul pas în îngrijirea la domiciliu
La realizarea evaluării nevoilor beneficiarului, personalul Elder Care ţine cont de rezultatele evaluărilor complexe şi documentelor medicale, precum şi de recomandările formulate în documentele prezentate de beneficiar. Pentru evaluare se utilizează fişa de evaluare/reevaluare a beneficiarului, elaborată de furnizorul serviciului după modelul fișei de evaluare socio-medicală din Grila naţională de evaluare a nevoilor persoanelor vârstnice, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 886/2000.
În urma realizării evaluării la domiciliu, beneficiarii primesc asistenţa şi suportul necesar pentru realizarea activităţilor de bază ale vieţii zilnice în funcţie de nevoile individuale, corelate cu gradul de dependenţă/gradul de handicap.
Serviciile socio-medicale pe care le oferim constau în ajutor în realizarea igienei corporale, ajutor la imbrăcare-dezbrăcare, sprijin la deplasarea în interior, ajutor în alimentatie, comunicare.
Serviciile sociale constau în, ajutor la cumpărături, ajutor în activitătile vieţii zilnice. La acestea se adaugă şi alte activităţi, cum ar fi: consiliere administrativă, sfaturi în ingrijire, acordarea de mijloace de îngrijire, organizarea de activităţi şi serbări pentru asistaţi, cu pregatirea de pachete cu cadouri (alimente neperisabile, haine, etc).
Personalul care lucrează în cadrul Asociaţiei Elder Care este specializat sau în curs de specializare, atent selectat şi instruit periodic .
Sesiunile de instruire se organizează cel puţin semestrial şi au în vedere, în principal următoarele:
– să aplice tehnicile şi procedurile de îngrijire la domiciliu adecvate;
– să respecte, pe cât posibil, dorinţele beneficiarului;
– să adopte un comportament adecvat pentru a dezvolta relaţii de încredere şi înţelegere;
– să identifice posibilele riscuri de accidente sau de agravare a stării de sănătate a beneficiarului cauzate de mediul ambiental şi/sau familial;
– să administreze medicamentele numai în conformitate cu prescripţiile medicale eliberate de medicii de familie sau cabinetele medicale de specialitate;
– să respecte normele de igienă, pentru prevenirea şi combaterea infecţiilor;
– să încurajeze beneficiarul să execute, pe cât posibil autonom, acţiuni şi activităţi cotidiene şi să ia toate măsurile necesare pentru prevenirea riscurilor
– să apeleze la serviciile medicale de urgenţă în cazul în care situaţia o impune;
– să sesizeze familia sau autorităţile locale asupra necesităţii realizării unor lucrări de adaptare a locuinţei care pot facilita menţinerea beneficiarului la domiciliul propriu;
– să identifice şi să semnaleze situaţiile de abuz şi neglijenţă;
Pe parcursul vizitelor la domiciliu, personalul de ingrijire la domiciliu oferă consiliere şi informare beneficiarului cât şi familiei acestuia cu privire la importanţa menţinerii unui model de viaţă sănătos şi activ
Tags: ingrijire batrani, ingrijire batrani la domiciliu, ingrijire domiciliu Categories: Ingrijire la domiciliu Bucuresti